Met alleen een open terras kunnen we in de winter maar beperkt open blijven. Daarom pleiten wij voor een goede winterruimte zodat we onze gasten het hele jaar door warmte en beschutting kunnen bieden. Zo kunnen we het gehele jaar een plek bieden voor alle lagen van de samenleving en activiteiten organiseren die daar aan bijdragen.

Stichting de Boshalte pleit voor een winterpaviljoen om alle warmte en veiligheid te kunnen bieden in elk seizoen

De situatie op dit moment

• Het terras bestond enkel uit een open setting, zonder overkapping of beschutting voor de gasten. Momenteel staat er een tijdelijke binnenruimte (bedankt Event Rent!) tot halverwege december,
  • In de herfst- en wintermaanden is het, zonder beschutting voor de gasten, onmogelijk om regelmatig open te blijven;
  • De doelgroepen kunnen niet adequaat ontvangen worden in de kou, terwijl de behoefte er is dat de Boshalte ook ’s winters open is;
  • Alle activiteiten georganiseerd in de zomer wil de Boshalte ook in de winter blijven organiseren

De winterruimte is nodig om alles te kunnen blijven bieden wat de Boshalte ’s zomers al doet!

Ons winterpaviljoen
Stichting de Boshalte, winterpaviljoen
De toekomst:

Om op onze bijzondere wijze succesvol te kunnen zijn hebben we betrokkenheid en middelen nodig om onze ontmoetingsplaats ‘winterproof’ te maken. We mogen een pavilioen bouwen waar we in de winters binnen ruimte hebben om mensen gastvrij te ontvangen, te begeleiden en mee te laten doen. Dat gaat echter niet vanzelf.

Daar hebben we sponsors, subsidienten en de gemeente voor nodig. En inhoudelijke expertise.

Het ontwerp:

De ontwerper Lucas Vlamings (luukvlamings.nl) heeft een impressie gemaakt waar Stichting de Boshalte blij van wordt. Wij zien gevisualiseerd hoe we met deze binnenruimte meerwaarde kunnen bieden aan de buurt en de mensen.

Samen kunnen we zorgen dat we de wereld warmer maken. We willen dat iedereen, en speciaal de kwetsbare groepen in de samenleving, elkaar ’s zomers én ’s winters kunnen ontmoeten. Wij zorgen voor koffie, een praatje en een gevarieerd activiteitenaanbod.

Help ons de winterruimte te realiseren

Wij zoeken:

• sponsors
  • fondsen
  • de wijk
  • vrijwilligers
  • organisatoren

In de winterruimte zullen we veel activiteiten organiseren. Bekijk de geplande activiteiten en de planning!