De Boshalte heeft altijd alleen een terras gehad. Daardoor zijn we seizoensgebonden geweest en is het ‘s winters moeilijk voor ons om open te blijven en onze gasten het hele jaar door ten dienste te kunnen zijn. Terwijl juist in de donkere maanden het zo belangrijk is om een plek te kunnen bieden van saamhorigheid, een plek waar iedereen welkom is. Om er het hele jaar door voor onze doelgroepen te kunnen zijn bleek een winterruimte noodzakelijk. Er is van alles in gang gezet om dit mogelijk te maken. We kunnen nu met trots zeggen dat het winterpaviljoen er staat! Lees hier het verhaal.

Dankzij het winterpaviljoen kunnen wij er het hele jaar door zijn voor onze doelgroepen en gasten

De situatie op dit moment

Het Winterpaviljoen is ontworpen en is in de week van 3 februari 2020 op ons achterterras geplaatst. Hierdoor kunnen we nu:

• Het hele jaar, ook in de herfst- en wintermaanden, beschutting bieden aan onze gasten en regelmatig open blijven;
  • De doelgroepen het hele jaar door ontvangen;
  • In de winter allerlei activiteiten organiseren die toegankelijk zijn voor iedereen.

Met de winterruimte kunnen we het hele jaar een warme huiskamer aanbieden voor onze doelgroepen en gasten

Ons winterpaviljoen
20200207_140324
Het verhaal

Na bijna zes jaar was eindelijk de vergunning rond voor een winterruimte. Nu nog het ontwerp. Al gauw kwam ontwerper Luuk Vlamings op ons pad. Hij ging aan de slag voor een passend ontwerp dat aansluit op de huidige kiosk. Terwijl Luuk hard bezig was met het ontwerpen en bouwen van het paviljoen, kwam er hulp uit onverwachte hoek. Een vaste gast had voor ons een tijdelijke ruimte geregeld die ons aangeboden werd door EventRent. Fantastisch hoe betrokken mensen zijn en hoe ze met ons meedenken. We noemden de tijdelijke ruimte Shelly de Shelter. Daar zijn we begonnen met het organiseren van een divers assortiment aan activiteiten, workshops en voorstellingen waarbij contact, saamhorigheid en inclusiviteit centraal staan.

Na maanden bouwen was het paviljoen af en klaar om opgebouwd te worden. In de week van 3 februari 2020 zijn Luuk en zijn team op het achterterras bezig geweest het paviljoen op te bouwen en op zondag 9 februari gingen de deuren voor het eerst open. Wauw! Wat zijn wij trots! Het is mooier geworden dan we hadden kunnen dromen! Het ontwerp past zo mooi in de omgeving, alsof het er altijd al heeft gestaan. Vanaf het eerste moment dat de deuren geopend waren voelen onze gasten zich er thuis. Nu zijn we een echte huiskamer! En kunnen we weer verder gaan met het organiseren van allerlei activiteiten waarbij we mensen samenbrengen. Nu kan iedereen, en speciaal de kwetsbare groepen in de samenleving, elkaar ‘s zomers én ‘s winters ontmoeten. Wij zorgen voor koffie, een praatje en een gevarieerd activiteitenaanbod. Iedereen is welkom in ‘Joentje van Pavel’, ons winterpaviljoen.

Het enige dat nu nog ontbreekt om inclusief te kunnen zijn voor iedereen is een rolstoeltoegankelijk en milieuvriendelijk toilet. Lees hier meer over de voortgang van ons toilet project!

Het ontwerp:

De ontwerper Lucas Vlamings (luukvlamings.nl) heeft het winterpaviljoen ontworpen en met zijn team gebouwd.

Het winterpaviljoen staat er dankzij:

Het winterpaviljoen is mogelijk gemaakt door diverse subsidies en fondsen die ons gesteund hebben:

Stadsdeel Zuid Buitenveldert, met toestemming van het Amsterdamse Bos, met vergunning van Amstelveen, Stichting Doen, Stichting dr. Edward Hardoon, Stichting Dioraphte, Stichting BeeKeen, Stichting Maagdenhuis, Stichting RCOAK en gasten bij de Boshalte.

In de winterruimte worden veel activiteiten georganiseerd. Bekijk de geplande activiteiten en de planning!