De Boshalte is een erkend leer- werkbedrijf.

De Boshalte werkt samen met verschillende bedrijven, instanties en kleine ondernemers die allen bijdragen aan ondersteuning van verschillende doelgroepen. Dit zijn allerlei verschillende doelgroepen; bijvoorbeeld statushouders, ouderen, lerende stagaires en mensen met afstand tot de arbeidsmarkt.
Allen zijn in de afgelopen jaren door ons benaderd ofwel hebben spontaan hun samenwerking aangeboden. Inmiddels wordt op regelmatige basis met allen samen gewerkt. Hier een greep uit de partners, activiteiten en plannen.

Werkend leren

Diverse werknemers zijn via verschillende organisaties in de Gemeente Amsterdam bij de Boshalte de afgelopen jaren aan het werk gekomen. Mensen met afstand tot de arbeidsmarkt en nieuwkomers in de Nederlandse maatschappij vinden bij de Boshalte een fijne werkplek, ondersteund door eigenaresse Stefanie Caton en haar werknemers.

>>> Gemeente Amsterdam / werk en re-integratie

Werknemers met afstand tot de arbeidsmarkt (accountmanager Mohammed Azri).
amsterdam.nl/werk-inkomen

>>> Voorzet Arbeid

Werknemers met afstand tot de arbeidsmarkt (ASS, contactpersoon Hester Bolt)
voorzet.nl/arbeid

>>> ROC – TOP

stages en werkervaringsplekken Fietstechniek en Horeca & Facility
roctop.nl

>>> IMBY
IMBY is een organisatie die statushouders in Nederland in contact brengt met Nederlands(sprekend)e buurtgenoten. Vanuit IMBY werken verschillende statushouders bij de Boshalte. Ook doen we beroep op het aanbod van statushouders via IMBY voor evenementen en activiteiten, wat hen van werk voorziet. Daarnaast hebben veel statushouders vanuit IMBY de weg naar ons terras gevonden en maken ze een praatje met onze medewerkers en gasten op ons terras. (Contactpersoon Lian Priemus)
inmybackyard.nl
Zie bijlage intentieverklaring.

Puur Zuid (Janneke Martel) en Ouderen adviesraad Buitenveldert (Peter M. Jelinek)

Met deze organisaties heeft de Boshalte een wijkgerichte samenwerkingsverband voor:
  • Zorg en signalering rondom kwetsbare en eenzame ouderen die het terras bezoeken
  • Het gezamenlijk organiseren van activiteiten in de directe omgeving

Natuur is een feest

Natuur is een Feest organiseert door het hele land kinderfeestjes en is ooit begonnen in het Amsterdamse Bos. Veel klanten van Natuur is een feest (ouders met kinderen) maken gebruik van het terras bij de Boshalte. Het initiatief ‘Peuters in het Wild’ – opgezet door Natuur is een Feest – is een club voor peuters en hun ouders/grootouders die geregeld bij elkaar komt. Ze verzamelen wekelijks op het terras van de Boshalte, alwaar Karen de activiteit met handpoppen inleidt.

Spirit Jeugdhulp

Onderaannemerschap mensen afstand tot arbeidsmarkt (contactpersoon Michiel van der Steen)
spirit.nl

Stichting Doen

Als financier helpt Stichting DOEN voorlopers die een groenere, socialere en creatievere samenleving willen maken.

Dioraphte

Dioraphte geeft middels financiële steun aan sociaal-maatschappelijke projecten, inclusief opvang en begeleiding, die een verbetering beogen in de situatie van mensen met een migratie/vluchtelingenachtergrond, mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke functiebeperking, alsmede ouderen en mensen met een sociale functiebeperking (mensen die in armoede en isolement leven).