Sinds 5 juli 2020 staat er een een prachtig rolstoeltoegankelijk- milieuvriendelijk toilet bij ons terras. Een toilet is een vanzelfsprekendheid zou je denken, maar dat was lange tijd niet zo. We hebben hard gewerkt om alle nodige toestemmingen, vergunningen en financiering bij elkaar te krijgen om dit mogelijk te maken. Met dit rolstoeltoegankelijk toilet bij ons terras kan iedereen ons onbezorgd bezoeken en dragen we bij aan een inclusieve samenleving.

Crowdfunding

In maart 2020 zijn we met ‘Voorjebuurt.nl’ begonnen met een crowdfundingcampagne voor het plaatsen van een rolstoeltoegankelijk en milieuvriendelijk toilet bij ons terras. Een groot deel van de financiering was dankzij een aantal sponsoren en het stadsdeel Amsterdam al rond, maar voor het laatste deel hebben we de hulp van gasten, bezoekers, vrienden en kennissen gevraagd in de vorm van crowdfunding. In de periode van crowdfunding zijn we overweldigd door zoveel steun en mooie, lieve reacties! We hebben het gestreefde bedrag zelfs met 138% gehaald. We zijn er even stil van geweest. Wat is het fijn om te zien dat zovelen in onze missie geloven!
www.voorjebuurt.nl/deboshalte

Sponsoren

We hebben het bedrag voor het toilet bij elkaar gekregen door alle steun die we hebben ontvangen. Alle donaties, groot en klein, hebben daar aan bijgedragen. Tijdens en buiten de crowdfunding hebben we steun ontvangen van fantastische sponsoren die we hier graag even in het zonnetje zetten

Stichting Dr. Edward Hardoon

Gemeente Amsterdam stadsdeel Zuid

Huidige status toilet

Dankzij de steun van zovelen die in onze missie geloven en een aantal sponsoren hebben we het bedrag voor het toilet binnen. Het toilet is op ons terras geplaatst en sinds zondag 5 juli 2020 officieel geopend.

Wij merken juist in deze roerige periode dat een rolstoeltoegankelijk toilet hoog nodig is; wij zijn de enige onderneming in het entree gebied die dagelijks voor afhaalkoffie open is en nu alle openbare toiletten in de wijde omgeving gesloten zijn en mensen juist gebruik maken van ons prachtige park wordt dagelijks aan ons gevraagd waar ons toilet is. Wij zouden graag aan die behoefte tegemoet komen en weten ook dat dat goed mogelijk is met alle maatregelen die van kracht zijn.

Waarom een toilet?

Stichting de Boshalte zet zich in voor saamhorigheid, participatie en inclusiviteit. Dat doen we door verschillende activiteiten te organiseren, een luisterend oor te bieden aan ieder die dat nodig heeft en werkgelegenheid te bieden aan mensen met afstand tot de arbeidsmarkt.

Wat ons in de weg staat om écht inclusief en voor iedereen toegankelijk te zijn, is een rolstoeltoegankelijk en milieuvriendelijk toilet.

Momenteel hebben we helemaal geen toilet ter beschikking waardoor we minder toegankelijk zijn voor onze gasten en we ze geen zorgeloos bezoek kunnen bieden. Met name jonge gezinnen en mensen die slecht ter been zijn hebben minder mogelijkheid om ons te bezoeken en mee te doen aan onze activiteiten.